All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Jag har spindlar i min lägenhet

De tar sig ju in den här årstiden när man har fönster och dörrar öppna.

Jag ser inte det som något problem de är nyttiga varelser, men De kan få problem och det är med med de här unga herrarna

Det här är Ilja och Leo och deras förmåga att upptäcka allt som rör sig hur litet det än må vara är imponerande, och när det kommer till spindlarna så klarar de sig så länge de håller sig i taket eller högt upp på väggarna men förirrar de sig inom räckhåll för katterna finns det bara ett slut.

Undrar Jag om det är därför det regnar så mycket nu för tiden ;-)

4 svar

  1. Vilken läskig sak… alltså den där spindeln. Fy. Inte skulle jag vilja äta nåt sånt. Fast Ilja och Leo tycker säkert annorlunda. Dom är så charmiga båda två! Vill ju snart träffa dom två rackarna snart igen! :) En riktigt fin bild på dom!

    Ps Så det regnar alltså mycket i Forsbacka fortfarande ;))

    //M

    21 juni, 2008 kl. 20:36

  2. Ja de två verkar inte bry sig så mycket hur det ser ut bara det är något som rör sig så är det intressant.

    Vådå regnar här, jag menade ju sådär mer globalt så klart, eller nåt ;-)

    24 juni, 2008 kl. 5:54

  3. Malin H

    AHA!! Det har alltså regnat nere i Forsbacka? I hemlighet liksom. Men, men… nu är det avslöjat i allafall. Moahaha! ;)

    //M

    24 juni, 2008 kl. 15:09

  4. kcalorin

    Jo, spindlar är ju nyttiga sägs det. Vad är det dom säger? Så länge det finns spindlar finns det ingen fukt/mögel?? Själv är jag livrädd för dom men samtidigt otroligt fascinerad och gillar, tro det eller ej, att fotografera dom. Fast på långt håll då ;)

    /Caroline

    27 september, 2009 kl. 12:30

Kommentera

