All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Staren

En stare på födosök i det daggvåta gräset, Forsbacka 2008

5 svar

  1. Malin

    Oj vilken vacker bild – gillar att den är lite mörk och dov (antar att det ska vara så) och daggen gör så mycket för bilden också!

    Nu blir jag utan dator när Terje drar till Göteborg… kanske får jag låna Beas dator dessa dagar, men vi får se.
    I morgon ska jag och Bea plantera om alla växter här hemma. :)

    Ha en jättefin onsdagkväll!

    //M

    11 juni, 2008 kl. 17:57

  2. Tack Malin, bilden är mörk från början men inte fullt så mörk den blev det när jag justerade kontrasten och jag gillade den siluett som blev av staren med den hållningen och de blöta spretande fjädrarna.

    Vilket elände att bli utan dator… det klart du ska ha datorn kvar, skicka iväg Terje utan vetja ;-)

    Jag hoppas du också får en jättefin onsdagskväll

    Lycka till med planterandet, hos mig brukar katterna sköta omplanteringen.. de är väldigt kreativa när det kommer till sånt ;-)

    /PJ

    11 juni, 2008 kl. 18:36

  3. Malin

    Haha… Snusen planterar aldrig, däremot äter han sönder växterna, vissa av dom så nu har vi köpt och odlat kattgräs som han är tokig i.

    Ja, jag vill ha mig en egen laptop när Terje sticker i väg… Vill verkligen ha en ny och egen. Kolla in min senaste blogg, en liten överraskning att läsa… :))

    Ha det fint och hälsa Ilja och Leo!

    Ps vi måste ju fotografera nån dag på vår hemmaplan!

    16 juni, 2008 kl. 0:18

  4. Hoppar in och önskar dig, Leo och Ilja en trevlig midsommar! På söndag far Terje mot Mullsjö och jag är hemma med Bea, bestämde det då yrseln krånglar för mycket med mig.

    Det är härligt ljust ute fortfarande :)

    //M

    20 juni, 2008 kl. 22:35

  5. Jag hoppas även att du får en trevlig midsommarhelg, tråkigt att du känner av yrseln igen bara.

    /PJ

    21 juni, 2008 kl. 14:26

Kommentera

