All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Jag har…

vuxit upp i en miljö där jakt är helt naturligt, morbröder, farbröder, kusiner, farsan. I stort sett alla jagade, så även jag under en tid. Men redan innan jag slutade jaga kände jag att det här var inte rätt. Det fanns, för mig, ett bättre sätt att vistas i naturen. Det är drygt femton år sedan jag insåg att kameran är så mycket bättre än bössan. Men, och det är ett stort Men, det finns gånger jag önskade att jag hade ett gevär med mig i stället för kameran. När sådan här varelser dyker upp mår jag illa. Bitvis hårlös, igensvullna ögon och en kroppshållning som utstrålar lidande. Skabbräven är en plågad varelse och en plågsam syn.

5 svar

  1. Oh herregud.Stackars kraken… Ja visst vill man ta slut på deras ohyggliha lidande. Fruktansvärt öde den går till mötes om man inte avslutar det hela. En bild som griper tag rejält i både tanke och hjärta…

    10 december, 2011 kl. 23:13

  2. Man tycker synd om dessa stackare, nu var det länge sedan jag såg en skabbräv men däremot många överkörda och då ungrävar.

    12 december, 2011 kl. 12:40

  3. En mycket stark och otäck bild,har som tur var inte sett eller hört talas om några sådana stackare här på ett tag.För övrigt håller jag med om att det är bra mycket trevligare med kamera i naturen än gevär!

    12 december, 2011 kl. 19:19

  4. Tråkigt att se. Jag håller med dig, hemsk att se detta lidande.
    /Jukka

    12 december, 2011 kl. 21:35

  5. monartic

    Stackars lilla krake, ja, en sådan gång hade inte ett gevär varit fel.

    /Mona

    2 januari, 2012 kl. 12:42

Kommentera

