All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Att vara…

ouppmärksam och godtrogen kan vara katastrofalt. Även om jag, och säkert andra, känt som om man var kråkan när duvhöken slog till så är det ju trots allt inte så. Det var någon/något annat som nådde vägs ände för drygt en vecka sedan, och att det skulle vara en fågel Fenix som kommer att resa sig ur askan har jag svårt att se.

Utstuderade lögner professionellt levererade till nära vänner när frågetecken rests är det svåraste att komma över.

Vem som är hök och vem som är kråka skiftar kanske beroende på vilken tidpunkt man utgår ifrån när man tittar på bilden.

8 svar

  1. Förbannat bra bild Peter! I övrigt kan jag bara säga att jag håller med i det du skriver, och det utan att ha en närmare relation. Men det svider ändå när man har någon som förebild…

    Ha det bra!

    /Tomas

    11 september, 2011 kl. 22:24

  2. Per

    Kan kort sammanfatta det själv som;
    Fruktansvärt besviken, ledsen och begriper inte varför.
    Vi hörs
    /Per

    12 september, 2011 kl. 9:09

  3. Intressant och spännande bild! Förstår din besvikelse.
    Vad tror du om bilden i svart och vitt? Bara en tanke i all välmening. ;)

    12 september, 2011 kl. 11:23

    • Tanken var inte att den skulle vara i färg men jag gillar hökens öga och det kom inte fram lika bra i den svartvita versionen.

      12 september, 2011 kl. 13:21

  4. Godt fanget bilde Peter, og jeg er enig med teksten din!

    12 september, 2011 kl. 12:05

  5. Håller med dig till fullo Peter. Vilken härlig bild! Riktigt mycket fart i den…
    Må gott!
    /Erika

    15 september, 2011 kl. 14:41

  6. Ja du. Vad ska man säga :(
    Men jag kan i alla fall säga att jag gillar bilden. Miljön. Udda. Bra.

    27 september, 2011 kl. 5:23

  7. En bild som skriver: VREDE! Bilden säger mig också att det finns tillfällen där bara en konfrontation öga mot öga leder framåt. Starkt. Bra. /Mathias

    4 oktober, 2011 kl. 5:55

Kommentera

