All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Assisterad…

av kråkorna, har haft en aning ungefär var berguven har ett viloträd, övernattningsträd kan det ju inte heta, överdagningsträd? ;-). Hur som helst kråkorna har fått spatt i det här skogspartiet förr och jag har misstänkt att det berott på berguven. När jag såg att de visade intresse för det här området idag igen så tog jag och vadade dit i snön och mycket riktigt den satt där mycket väl gömd, var näst intill rakt under granen innan jag lyckades se den. Den tog inte vidare notis om mig annat än att den storögt tittade ner på mig ibland och antagligen undrade vad det var för fåntratt som flåsade omkring i den meterdjupa snön runt hans gran ;-)

Fyller sin funktion ypperligt den här granen för uven, väldigt risig. som sagt försökte jag hitta en annan vinkel men den enda lucka som fanns var den här.

2 svar

  1. Helt fantastiskt Peter!! Vilken grej att få vara med om!!! Grattis till alla dina Bubosar!!

    13 mars, 2011 kl. 19:11

  2. Vilken blick från det där ögat! Det är så man måste ducka. Bra vinkel, du letade fram. /Mathias

    13 mars, 2011 kl. 21:16

Kommentera

