All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Nä, nu slutar jag…

naturfoto börjar bli alldeles för farligt. När man blir anfallen av blodtörstiga gräsänder så har då inte jag med min kroppskonstitution mycket att sätta emot, riktigt skrämmande må jag säga. Jag får helt enkelt börja fotografera något annat, porslinsniglar kanske, det borde vara en ganska säker sysselsättning tycker jag och då behöver jag inte utsätta mig för de blodtörstiga och illasinnade djuren som finns ute i naturen.

Kan ju vara så enkelt också att det var en av bull-änderna vid gamla bruket som var väldigt hungrig.

;-)

12 svar

  1. Två härliga konstverk!! :)

    17 oktober, 2010 kl. 11:09

  2. All bra konst kommer ur smärtsamma upplevelser ;)

    17 oktober, 2010 kl. 20:37

  3. När jag var uppe i Grövelsjön i sommras var det en orre som anföll mig (eller om den försökte landa med väldigt låg inflygning). Jag kom på mig själv vifta med staven (ja, gångstaven alltså) samt vråla av skräck för mitt liv.

    Därför fotograferar jag bara fåglar som jag ser på TV:n och aldrig i vilt tillstånd, det är ju livsfarligt.

    17 oktober, 2010 kl. 20:41

  4. Nja, såå farliga är de väl inte. ;) Fantastsikt fina bilder.
    /Jukka

    18 oktober, 2010 kl. 20:53

  5. Hehehehehe… stackare! Jag vet en som blir glad om du slutar… ;) Börjar på T och slutar med erje ;D

    19 oktober, 2010 kl. 14:24

  6. Här snackar vi konstnärens smärta :) Läckra bilder blev det på kuppen.

    /Anna

    19 oktober, 2010 kl. 20:52

  7. Fantastiskt bra bilder! De sticker verkligen ut!

    /Mats

    20 oktober, 2010 kl. 2:55

  8. Hehehehehe…………stilige bilder, men pass opp!!!!! :)

    20 oktober, 2010 kl. 19:16

  9. Du lyckades inte få med deras motorcyklar på bilden, ser jag. ;)

    20 oktober, 2010 kl. 20:57

  10. Dette er jo livsfarlig Peter! Er du gått fra vettet? Du kan ikke holde på slik…. En gang blir du truffet vet du!

    Fantastisk artige bilder :)

    23 oktober, 2010 kl. 23:01

  11. Skoj med annorlunda bilder på änder! Gillar!

    26 oktober, 2010 kl. 11:51

Kommentera

