All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Vecka…

ett efter semestern avklarad. En lugn och händelsefattig första vecka, på jobbet, i övrigt var det lite smårörigt med fyra veterinärbesök på fem dagar, nä… inte jag, Leo ;-). Det började i helgen med att han blev förlamad/paralyserad i en konstig vriden ställning, detta gick dock över på ett par minuter. På måndag morgon när jag skulle åka till jobbet så ramlade han ner från soffan och vinglade sen ut i hallen där han ramlade omkull, även nu gick det över på ett par minuter. Blodproverna visade bl.a. på för lite kalium vilket kan orsaka förlamning. Så efter besök för behandling och besök för att se att han svarade på behandling är han som vanligt igen, får hoppas allt är bra även om tre veckor när han ska dit för återbesök. Nu var det här kanske veckans i-landsproblem men jag tror inte Leo håller med om det, må vara att hans referensramar är tämligen begränsade ;-)

7 svar

  1. Tråkigt det där när våra kära hudsdjur blir sjuka. Det drar ju lätt iväg rent ekonomiskt oxå även om det ofta är sekundärt i sammanhanget. Härligt porträtt!!

    28 augusti, 2010 kl. 7:40

  2. Usch… stackaren!
    Kaliumbrist hade jag också – men det fick jag veta först långt senare… så jag käkar Magnesium. Jag hade klagat på domningar länge… Men ingen info fick jag om att jag hade lågt kalium.

    Hoppas Leo kryar på sig nu. :)

    Mycket bra bild också!

    28 augusti, 2010 kl. 8:12

  3. Per

    Jobbigt när inte våra husdjur mår bra. Jag hoppas att behandlingen fungerar och att han håller sig pigg..
    /P

    28 augusti, 2010 kl. 19:46

  4. Jättefin bild på Leo. Hoppas han fortsätter att må bra.
    //Lars U.

    28 augusti, 2010 kl. 21:32

  5. Visserligen ett i-landsproblem, men för katt och kattägare är det ett reellt problem som kan skapa mycket oro. Hoppas det går bra för Leo. Gillar bilden.
    /Jukka

    29 augusti, 2010 kl. 21:37

  6. Måste bara säga att det här kattporträttet är helt underbart, mycket bra! Det är i n t e lätt att fota katt. Mer Leo :)

    4 september, 2010 kl. 8:09

  7. Håller med föregående skrivare och ser gärna fler coola kattbilder :)
    Hoppas Leo får ha saltbalansen i schack i fortsättningen!

    /Rikard

    6 september, 2010 kl. 21:46

Kommentera

