All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

För alla besökare…

på min blogg är det väl ingen hemlighet att jag sällan kommer med förklaringar till mina bilder, men så är det bara vilket kanske är en större förlust för mig än för er.

Men jag tycker ändå att vissa av mina bilder är så självklara, ta den här bilden t.ex. utan tvekan ser ju alla att det är två rådjur, rågetter självklart,  i en havreåker en sommarnatt i början på Augusti, näst intill löjligt att förklara en sån här bild eller hur ;-)

3 svar

  1. Läckert .. jo jo det är ju självklart ;-) Gillar din blå färg !!!! ha de´Thorsten

    5 augusti, 2010 kl. 10:53

  2. Rådjur? Jag tycker mig ha sett de där på många hällristningar från tusentals år sedan. Och här är de livs levande, som en saga som blivit verklighet. Jag gillar denna bild mycket!
    /Mathias

    8 augusti, 2010 kl. 22:11

  3. Härlig bild. Det är alltid svårt att veta hur mycket man ska säga (även om det tekniska) och själva bildtiteln – som också leder betraktarens tankar i en viss riktning.

    10 augusti, 2010 kl. 22:06

Kommentera

