All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2017

Fortsätter…

i dimman. I dimma som omsluter en och bäddar in allt, där omgivningen och landmärken försvinner men där ljuden förstärks. Jag har suttit ett antal morgnar i skogen när gryningsljuset kommer men där ljuset gör föga nytta för att dimman ligger tjock. Samtidigt som det är frustrerande att inte se något är det fascinerande för som sagt man hör desto mer. Jag vet inte om det är för att du koncentrerar dig mer på att lyssna när ögonen inte gör någon nytta.

Hur som helst när du nu sitter där så kan du få uppleva en del trevliga möten eller kanske skymta någon som passerar förbi.

7 svar

  1. Riktigt snygg fördröjningseffekt i den här bilden Peter! Förväntade mig bara dimma först… Detta måste ha varit en mäktig upplevelse.

    3 juli, 2010 kl. 23:24

  2. Riktigt cool bild!

    4 juli, 2010 kl. 6:06

  3. Först efter andra gången jag tittade på inlägget upptäckte jag formen i dimman. Vilken bra bild! /Mathias

    4 juli, 2010 kl. 12:29

  4. Ger man sig tid att stanna upp så får man uppleva detta. Väldigt fin bild detta Peter!

    //M

    4 juli, 2010 kl. 18:40

  5. ja som Malin skriver, gäller att ge lite tid åt naturen så får man uppleva…underbar bild

    5 juli, 2010 kl. 10:21

  6. Kollade just räven i ett nyare inlägg men måste säga att den här är mer spännande för mina ögon i alla fall!

    /Anna

    6 juli, 2010 kl. 16:55

  7. Bara att hålla med övriga, en mycket bra bild.
    Det tog en stund innan jag såg räven, som sagt riktigt bra!

    MVH
    Henrik

    8 juli, 2010 kl. 11:19

Kommentera

