All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Krake..

kräk, kruka, mes, ynkrygg, undrar hur det kommer sig att hare kan betyda så mycket negativt, det är ju en charmig och ganska smart krabat som utan vidare svårighet lurar jakthund och räv.

6 svar

  1. Kärt barn har många namn antar jag. Läcker bild du bjuder på här! Jag fick syn på två stycken igår men tro inte att jag hann plåta. Dom stack iväg som en avlöning utan att jag gjort något eg. :(

    Trevlig midsommar!

    24 juni, 2010 kl. 17:35

  2. Riktigt bra bild på den lille mesen :-)

    Trevlig midsommar!

    /mats

    24 juni, 2010 kl. 19:53

  3. Jag tycker harar i sin uttrycksfullhet liknar människor kanske mer än något annat djur, vilket ju kan vara både negativt och positivt. Den här haren ser väldigt smart och levande ut, men lika mycket görs bilden av ängens/åkerns toning bort in i det finkorniga ljuset. Enligt min mening. /Mathias

    24 juni, 2010 kl. 20:09

  4. Annerledes bilde. Posituren gjør alt, men du verden, det er også nydelig tåke. Bildet gjør seg i grått.

    25 juni, 2010 kl. 11:56

  5. Helt enkelt underbar bild på haren!!

    //M

    26 juni, 2010 kl. 20:35

  6. Läckert! Bra med en höjdbild så ”kraken” så han har lite sparkmån uppåt :p

    27 juni, 2010 kl. 16:36

Kommentera

