All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Kampen

mellan det onda eller goda, lite högtravande kanske ;-) men jag kom och tänka på det när jag såg de här figurerna i första bilden där i skogen. De påminde mig om konst jag sett från vikingatiden, en orm och en drake som utkämpar en strid, där ormen representerar det onda och draken det goda. Sen nedanför har vi väl ormens husse då kanske.

11 svar

  1. Tommy Vikars

    Översta bilden är fenomenal!

    Mvh Tommy

    14 december, 2009 kl. 18:29

  2. Wow. Riktigt bra!!!
    -du är verkligen duktig. Översta bilden är bara SÅ bra!

    /Mats

    14 december, 2009 kl. 19:57

  3. Gillar den understa, det ser ut som om han som gör att du vill springa hem och gömma dig under täcket :)

    14 december, 2009 kl. 22:21

  4. Väldigt speciella bilder båda två, härliga färger och grym stämning. Den undre tycker jag är riktigt skräckinjagande.
    //Lars U.

    15 december, 2009 kl. 12:22

  5. Tittade in på Tomas Erikssons blogg. Ser ut som ni har haft en trevlig dag i ”trollskogen”. Håller med om den första bilden, spännande. Men gillar nästan den andra mörka skepnaden mer. Den ger mig rysningar..

    /Niklas

    15 december, 2009 kl. 13:29

  6. Den undre är det hin själv, tur att jag missade honom för det hade varit så jobbigt att i ren skräck springa till Gävle…

    15 december, 2009 kl. 21:40

  7. Huvva – här var det slagmål i skogen. Snyggt som bara den!

    15 december, 2009 kl. 22:34

  8. Ja! Här kom fler kampbilder! Kraftfullt så det räcker. Bra jobbat Peter!

    Men favoritbilden är ändå den svv som jag pratade med dig på tfn om. :) Den filmiska kampbilden!!

    16 december, 2009 kl. 0:34

  9. Per

    Spännande bilder!
    Fastnar nog speciellt för den nedre bilden, ruggigt bra.
    /P

    16 december, 2009 kl. 7:38

  10. Uppmärksamt! Bra blick för skogsmotiven har du onekligen! Trädfigurernas kamp och skogstitanen döper jag dem till. ;)
    Fint!

    17 december, 2009 kl. 18:47

  11. Den första bilden är ju helt fantastisk!

    29 december, 2009 kl. 17:12

Kommentera

