All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2016

Måndagmorgon

Gav mig ut nu på morgonen när dimman fortfarande låg kvar, det blev en kortare tur runt bruket i Forsbacka. En av hägrarna som håller till där fick jag se.

8 svar

  1. Jaquelen Wikström

    Första intrycket jag fick av bilderna var: ”Fan vilka snygga bilder!” De ser ju ut som tavlor, skitsnyggt när det var dimmigt.

    Ha det bra
    /Jaquelen

    6 juli, 2009 kl. 5:55

    • Tack Jaquelen roligt att du tycker om bilderna :-)

      /PJ

      6 juli, 2009 kl. 7:50

  2. mojje

    Härliga bilder tycker jag, det är något speciellt med hägrar dom känns mäktiga. Jag gillar bilderna!
    Morgan

    6 juli, 2009 kl. 17:09

  3. Jaquelen Wikström

    Måste fråga vad du använder för kamera och redigerings program? Jag beundrar verkligen dina foton! =)

    Hälsningar
    /Jaquelen

    10 juli, 2009 kl. 0:44

    • Jag använder en digital systemkamera, Nikon D300.
      När det gäller bildredigering så är det nog Photoshop CS som är det mest använda programmet bland fotografer. Nu är CS väldigt dyrt men Photoshop Elements är prisvärt och riktigt bra. De justeringar jag gör i mina bilder kan jag göra i Elements, det jag gör är i stort sett att justera ljus och kontrast.

      /PJ

      10 juli, 2009 kl. 9:42

  4. Jaquelen Wikström

    Alltså dina bilder ser så mystiska och tilltalande ut att man inte kan sluta titta på dem. Jag läste sidan där du hade skrivit om dig och det stod att du var amatörfotograf. Första gången jag såg dina bilder trodde jag att du var yrkesfotograf :) Har du lärt dig själv hur man använder Elements eller hade du nån bok eller nåt?
    Hälsningar
    /Jaquelen

    11 juli, 2009 kl. 14:35

    • Jag ser mig själv som amatörfotograf, jag har foto som en hobby :-)
      Det jag kan om bildredigering har jag till största delen lärt mig själv. Men det finns bra guidesidor för photoshop och elements på moderskeppet.se respektive bildbehandla.se

      /PJ

      11 juli, 2009 kl. 23:16

Kommentera

