All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2017

Rådjur

En råbock och en råget från gårdagskvällen då jag tog mig en tur söder om Hedesunda

Den här bocken skuttade över vägen när jag kom åkande men gjorde sig ingen större brådska när han väl kom över grusvägen. Om ni nu ser honom där i grönskan.

Bara en litet stycke längre fram stod den här geten på en åkerkant.

2 svar

  1. Jo jag ser den, verkar vara rörelseoskärpa på den där bakom grönskan, så det tog en stund innnan jag såg den. Spännande!! Och den undre bilden gillas också. Fint med placeringen och miljön!!

    //M

    24 juni, 2009 kl. 9:53

  2. jorgen1032

    Tog lite tid innan jag såg den, trodde du skojade med mig först. Men sen dök den upp och så blev bilden en höjdare.

    25 juni, 2009 kl. 12:15

Kommentera

