All images copyright © Peter Bredberg 2008 – 2017

På en vecka..

har det hänt en hel del, snö och is har fått ordentligt med stryk. Vår är det väl inte än om man går efter den meteorologiska definitionen men det känns som den är ganska nära. På Storsjön ligger fortfarande isen men Gavleån har sin början här i Forsbacka och det är ganska strömt förbi bruket så det blir fort öppet vatten och där samlas fåglarna. Måsarna har skränat i stort sett oavbrutet de sista dagarna, men jag gillar dem, de är vårfåglar de också tycker jag. När jag hörde de första fiskmåsarna skräna för några veckor sedan så var jag tvungen att stanna upp och lyssna. Lekte lite med spegelbilder i vattnet den här dagen.

Syns det att det är måsar? :-)

Skrattmås, bilden är roterad

Mås och kråka; bilden är roterad

Ett svar

  1. mojje

    Spännande bilder, den översta bilden var dock svår att artbestämma fåglarna på. Det är mystik, spännande färger och rörelse i dessa tycker jag. Jag gillar bilderna!
    Morgan

    5 april, 2009 kl. 17:16

Kommentera

